Forstå Hemmelighederne ved Google PageRank

Tro det eller ej, PageRank blev skabt af Larry Page på Stanford University og Sergey Brin som en del af deres forskningsprojekt for at udvikle en ny søgemaskine. De senere kaldte det Google Inc selskabet bag Google. PageRank er et link analyse algoritme, er det brug er at afgøre, hvor vigtig en side er i Googles visning. PageRank blev oprindeligt designet til at gøre det lettere for søgemaskinen at finde sider, der er relevante for søgeforespørgslen. Men da brugen af PageRank er vokset enormt i de sidste par år, og især efter Google PageRank Optimization er blevet afgørende for de websteder, der skal opføres i de øverste rækker af søgemaskinens resultat side og at slå deres konkurrenter i samme kategori.

Under processen med søgemaskineoptimering spiller PageRank en kritisk rolle. Denne algoritme er ansvarlig for den trinvise proces med søgemaskinemarkedsføring. Men for at forstå proceduren for beregning af PageRank på et websted skal man have en grundlæggende viden om, hvordan Google-algoritmer fungerer, og hvordan de er relateret til hinanden.

PageRank kan være øjeblikkelig, men Google PageRank skal betragtes som kvaliteten af de websider, der henviser til websteder. Med korrekt brug af PageRank er det muligt at opnå en høj PageRank og en god SERP-ydelse. En høj PageRank i sig selv er god, men PageRank kan også opdeles i to dele: Total PageRank og Total Links.

En webside kan have en høj PageRank, men …. det vil aldrig opnå en SERP rang med en lav PageRank. Årsagen er, at PageRank som nævnt før er en linkanalysealgoritme, der er blevet alt vigtigt. Når en side henviser til andre sider, der ønsker at blive overvejet i SERP, skal den have en god PageRank for at kunne konkurrere og blive opført øverst på søgeresultatsiden. I en situation, hvor en webside er for ny med en lille PageRank, vil Google ikke tildele det en PageRank. Årsagen er, at det ikke har nogen betydning i den daglige forretningsdrift. Så godt, internettet har en måde at formidle et ry og et brand til en webside. Der er muligheder for, at Google i fremtiden kan ændre sin PageRank til betydning. Hvad synes sandsynligt er dog, at Google PageRank og SERP algoritme er mere kompleks nu end nogensinde. Derfor har Page Rank stadig en plads i seo-operationer på webstedet, men nu med ekstra betydning.

Det er tilrådeligt nu at starte din SEO-kampagne med en høj sideplacering. En høj PageRank angiver, at dit websted har et godt ry, og det er et websted, som andre webmastere ønsker at blive knyttet til. udtænkt af Google, er det en platform, hvorfra hjemmesider kan bedømme værdigheden af enhver webside. I en situation, hvor et websted fortjener en høj PageRank, men ikke har tilstrækkeligt indhold eller endda en skrot af troværdige medier endnu, vil det være op til den værdige webside for at tjene en god PageRank. Af denne grund fokuserer en god del af en SEO-kampagne på PageRank på en webside.

Der findes to hovedklasser for en websides PageRank. De er værdien af PageRank på hjemmesiden og procentdelen af websider, der er knyttet til hjemmesiden.

Hvis PageRank på hjemmesiden er høj, betyder det, at den har et stort antal backlinks. I enkle vendinger, er linket popularitet af en webside bestemmes af antallet af dens links. Jo højere det samlede antal links er, jo højere er sidens link popularitet. Men man bør tage til efterretning, at det kun er et enkelt mål for popularitet og en af de mange, som Google vil bruge til at bestemme placering på søgemaskinerne.

Gensidige links fra websteder, der ikke er særlig relevante for din virksomhed, vil påvirke din placering negativt. På den anden side vil links fra relevante topisk relaterede brancher hjælpe dig med at skubbe placeringerne op. Det er tilrådeligt at opbygge en lang række gensidige links fra websteder inden for din niche. Disse links er afgørende for succes for en SEO-kampagne.

Et omfang af effektiv optimering af websider

det er tilstrækkeligt at sige, at succesen med din SEO-kampagne i at køre mere trafik til dit websted afhænger af, hvor godt du manipulere din on-site og off-site SEO. En veludviklet indhold-rige site komplet med høj kvalitet offentliggjort SEO artikler og en tæt afstemt hjemmeside struktur vil bane vejen for at levere din virksomhed en rejse i placering på søgemaskinerne.

Når søgemaskiner begynder at se på dit websteds indhold, vil de begynde at forvente at se nyttigt og søgeordsrigt indhold. Søgemaskinealgoritmer (både de faktiske algoritmer, der bruges af søgemaskiner, og de kriterier, som disse motorer baserer deres placeringer på) vil være på udkig efter mere meningsfuldt og detaljeret indhold. Hvis dit websted indeholder indhold, der har flere nøgleord indlejret i det, øgede du chancerne for at blive fundet, når søgninger finder sted.

Skriv kommentar